Scandinavian Pile Driving har formats utifrån en tro på att allt alltid kan göras bättre. Allt vi gör bygger på starka idéer, tydliga värderingar och målet att göra arbetet enklare för de som använder våra maskiner.

Vi finns med hela vägen från idé till färdig maskin. För oss är borrmaster och borrning mer än ett jobb. Det är ett intresse och en passion som vi på SPD brinner för.

UTVECKLING OCH INNOVATION

Våra kunders behov och önskemål är viktiga för utvecklingen av våra maskiner. Det börjar ofta med en enkel idé. Så enkel att den ryms på ett litet papper. Men ändå med kraft till att lösa stora problem.

Idéerna tas om hand av våra konstruktörer. De förvandlar skisserna till detaljerade ritningar. Med avancerad mjukvara kan maskinerna visualiseras och provköras innan de tillverkas.

PRODUKTION

I vår fabrik i Sala tar våra rutinerade montörer vid. Där byggs varje maskin med stor omsorg om detaljer och finish.

UTBILDNING

För att våra maskiner ska leverera med full kapacitet från första dagen så utbildar vi alla förare. Utbildade förare ger högre driftsäkerhet och produktivitet.

SERVICE

Väl ute på byggarbetsplatsen kommer våra funktionella maskiner till sin rätt. Med sin unika konstruktion och rörlighet är de effektivare än traditionella borriggar. Vi vet att tiden är viktig i varje byggprojekt. Därför är bra service en av våra högsta prioriteringar. Våra tekniker finns alltid till hands för att snabbt ge service och underhåll.